מה היא נורת פחם

נורות פחם

נורת פחם היא סוג המנורות האיכותי ביותר בשוק כיום. היא נראית ופועלת בדיוק כמו נורת הליבון הרגילה שכולם מכירים ואוהבים, אבל בניגוד למנורת הליבון חוט הלהט של נורת הפחם עשוי פחם במקום טנגסטון.

המטרה של נורות פחם היא לספק אור צהבהב ונעים לעין שכיף לשבת ולעבוד, לנוח או לארח אנשים לצדו. הנורות מגיעות בגדלים, עוצמות ורמות תאורה שונים וניתן להבריג אותן באופן עצמאי לכל בית נורה או לשלב אותן בתוך אהילים וכיסויי נורות שונים.

כל היתרונות של נורות פחם

נורות פחם מציעות שפע יתרונות לבית ולמשרד:

• מראה חמים ונוסטלגי – מתגעגעים למראה הצהוב והנוסטלגי? אז נורות פחם הן הנורות בשבילכם. נורות פחם מציעות תאורה צהובה וחמימה, ממש כמו התאורה של פעם. זוהי תאורה שאינה חזקה ונוח לשבת מתחתיה בשלווה.

• צבע צהבהב ונעים לעין – כיום, הנורות הנוסטלגיות נדחקות החוצה לטובת סגנונות תאורה לבנים כמו נורת הלד או ההלוגן. נורות אלו אמנם חסכוניות יותר בחשמל, אך ידוע שהתאורה שהן מפיצות היא מאוד לא נעימה ולאורך זמן אף עלולה להוביל לכאבי ראש ותחושות לא נעימות. הנורות הצהובות תמיד מעניקות תחושה של נועם ומאפשרות לשבת תחתן שעות על גבי שעות ללא שום השפעה מיוחדת.

• נורות ללא כספית – כיום, קיימים סוגים של נורות שמכילים כמות נמוכה של כספית. כספית עשויה להיות רעילה ואף מסוכנת, ולכן מומלץ להימנע משימוש בנורות מסוג זה שעשויות לפלוט את הכספית אל האוויר.

יש לציין שלנורות פחם ונורות ליבון בכלל תוחלת חיים יחסית נמוכה של שנים בודדות לעומת זו של הנורות החדשניות יותר, לרבות נורות הלד וההלוגן. הסיבה לכך היא שנורות אלו זקוקות לפחות אנרגיה בכדי להאיר את אורן ולשמור על כוחן בהשוואה לנורות פחם.

עם זאת, נורות לד והלוגן גם פולטות אור לבן בוהק שאינו תמיד נעים לעין, ואף עשוי לגרום לאנשים מסוימים לסבול מרגישות לתאורה זו ומכאבי ראש.

נורות פחם הן פתרון מצוין לבית, למשרד ואף למקומות שרוצים להעניק להם תחושה חמימה ואקסקלוסיבית כמו פאבים וחנויות בגדים. מומלץ להשתמש בהן בעיקר למטרות תאורה פונקציונלית או דקורטיבית.